Apple fanboys: Please a GET A LIFE and download your updates
από Titanas 20-03-2008 | 10:44 am | 26 σχόλια
Hot!
Έχω βαρεθεί να διαβάζω flames και να ακούω δεξιά-αριστερά για την υπεροχή των Mac, τα ανύπαρκτα προβλήματα του Mac OS X δεν έχουν προβλήματα κλπ. Με αφορμή το σχόλιο του dilated στο post Windows Vista Service Pack 1 επιτέλους! σκέφτηκα να ρίξω μια ματιά στο Apple – Support – Downloads για να δω τι updates χρειάζεται να κατεβάσει κάποιος χρήστης Mac και OS X.
Μόνο για τις 18 και 19 Μαρτίου 2008 το σύνολο των updates που κυκλοφόρησαν φτάνει τα 9. Αναλυτικά η κατάσταση έχει ως εξής:
- 6 security updates
- 3 compatibility / bug fixes updates
Συνολικό μέγεθος updates 571.4ΜΒ. Μόνο ο νέος Safari 3.1 φτάνει τα 39MB ενώ τα patches για non server εγκαταστάσεις είναι 221MB. Όλα αυτά σε μόλις 2 ημέρες του Μαρτίου 2008 από το κατα άλλα καλύτερο λειτουργικό χωρίς προβλήματα και κενά ασφαλείας.
Όταν τα Apple fan boys εκεί έξω καταλάβουν ότι το σημερινό software είναι εξαιρετικά πολύπλοκο αλλά και το γεγονός ότι είναι software, άρα έχει bugs no matter what, τότε τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τα Linux και Windows fanboys.
Αν κάποιος θέλει λειτουργικό με μόνο 2 remote holes (προσοχή στην λέξη remote) τα τελευταία 10 χρόνια στην προεπιλεγμένη εγκατάσταση ας δοκιμάσει OpenBSD για να δει από εκεί DVD, YouTube, να κάνει sync το iPod με iTunes και να χρησιμοποιήσει Photoshop παρέα με iChat, Finder, Time Machine κλπ.
Το software άρα και το κάθε λειτουργικό είναι εργαλείο. Δεν υπάρχει καλύτερο ή χειρότερο παρά μόνο αυτό που λύνει τα προβλήματα με τρόπο και κόστος (όχι μόνο σε χρήμα) προσιτό σε εμάς. Εν κατακλείδι, IOS, You Win, He *NIX


26 σχόλια στο θέμα: Apple fanboys: Please a GET A LIFE and download your updates
pk on 20.03.2008 @ 11:01 am.
amen :-)
azzurro on 20.03.2008 @ 11:29 am.
Μαζί σου και εγώ. Όλα έχουν προβλήματα και όλα έχουν την κατεύθυνση που επιθυμεί η εκάστοτε εταιρία που το κατασκευάζει. Στο μονό που εγώ δίνω λίγο παραπάνω credit είναι οι διανομές του Linux και αυτό γιατί είναι διανομές που υποστηρίζονταν αρχικά από ανθρώπους που δεν περίμεναν να βγάλουν κέρδος από την δουλειά τους ή την προσπάθεια τους. Και όλα αυτά με τον πόλεμο αρχικά τον εταιριών hardware.
Theo on 20.03.2008 @ 11:31 am.
Kαι έχεις δίκιο για τους ημέτερους Ταλιμπάν του Μήλου, αλλά και άδικο για το λειτουργικό εν γένει.
Κατ’εμέ αυτό που “θωρακίζει” το MacOS X δεν είναι τόσο για τόσο η ασφάλεια του, όσο η ανεπαρκής του έκθεση σε κακόβουλους προγραμματιστές που θα ήθελαν να διαπρέψουν με τον κώδικά τους επί των υπολογιστών μας. Τουτέστιν, καλή και ασφαλής γατούλα η Λεοπάρδαλη, αλλά μιας και “είμαστε” το 2-3% της παγκ. αγοράς υπολογιστών, ας “είμαστε” τα παιδιά των δαγκωμένων Μήλων λίγο πιο εγκρατείς σχετικά με τους αφορισμούς των M$-based PC.
Όσο για το μέγεθος και τον αριθμό των ανανεώσεων (και) ασφαλείας, αυτό πλέον στην εποχή των GB, των ΤΒ, και των MBps νομίζω πως έχει ελάσσονα σημασία. ΟΛΑ τα λειτουργικά είναι πλέον δισκοβόρα, και ευτυχώς που οι γραμμές μας είναι ικανές να μεταφέρουν τεράστιους όγκους πληροφοριών, μεταξύ άλλων και updates.
Εν κατακλείδι πάντως, αντιλαμβάνομαι την μομφή σου απέναντι στους όποιους ζηλωτές των Μήλων, πλην όμως δεν πρέπει να ξεχνάς πως οι όποιες αιχμές προκύπτουν πάντα από τις μειονότητες, ακόμα κι αν αυτές έχουν περιστασιακά ή μη να επιδείξουν κάτι καλύτερο από αυτό που χρησιμοποιούν οι “πολλοί”…
Φιλικά,
Τέο
notiX on 20.03.2008 @ 11:31 am.
Από την άλλη μεριά:
1. Τα updates του Mac ποτέ (ή εντελώς σπάνια) δεν προκαλούν πρόβλημα στο υπόλοιπο λειτουργικό (βλ. XP, δεν ξέρω τι γίνεται με τα Vista)
2. Το MacOS 10.5 είναι κατά γενική ομολογία πολύ πιο ώριμο λειτουργικό από τα Vista
3. Εγώ προσωπικά θα έπαιρνα το ρίσκο να αφήσω ένα Mac 10.5 στο δίκτυο χωρίς patches: τι γίνεται με τα Windows (XP & Vista);
notiX on 20.03.2008 @ 11:35 am.
@Theo: Η Apple πήρε <a href=”http://www.appleinsider.com/articles/08/03/17/apple_snags_14_percent_of_us_based_pc_retail_sales_in_february.html”14% της αγοράς PC στην Αμερική τον Φεβρουάριο. Η ιδέα ότι όσοι γράφουν ιούς δεν ασχολούνται με τους Mac μήπως πρέπει να αναθεωρηθεί;
Thomas on 20.03.2008 @ 11:41 am.
Τα Apple fanboys είναι όντως λίγο εκτός ελέγχου, αλλά η υπερβολή τους βασίζεται σε μια πραγματικότητα: Τo OS των Mac είναι καλύτερο από τα Windows.
Προφανώς κάθε software έχει προβλήματα, τίποτα δεν είναι τέλειο. Αλλά διαφωνώ με την ατάκα “Δεν υπάρχει καλύτερο ή χειρότερο παρά μόνο αυτό που λύνει τα προβλήματα με τρόπο και κόστος”. Και τα δύο λειτουργικά προσπαθούν να καταφέρουν το ίδιο πράγμα, απευθύνονται στον ίδιο χρήστη. Οπότε η σύγκρισή τους είναι εξαιρετικά λογική. Και νικητής της σύγκρισης είναι το Mac OSX, με διαφορά.
Γιατί είναι καλύτερο; Γιατί έχει λιγότερα bugs. Γιατί είναι πιο user-friendly. Γιατί κάτω από το καπό έχει τεράστιες δυνατότητες. Γιατί προσφέρει καλύτερη ασφάλεια. Γιατί, για όλα τα πράγματα που μπορεί κανείς να το κρίνει, είναι απλά καλύτερο από τα Windows. Πράγμα λογικό, μιας και η Microsoft βασίζει τα Windows πάνω στο εκάστοτε OS των Mac.
Προσοχή, δεν λέω ότι είναι τέλειο. Απλά καλύτερο.
Και btw, there is no such thing as a Windows fanboy.
James Burland on 20.03.2008 @ 11:48 am.
‘Get a life’?!!! I have a life, a ‘Creative Life’, thanks to my virus free Mac. (^_^)
George on 20.03.2008 @ 11:52 am.
Virus free Mac:
http://www.software-magazine.gr/default.asp?ACT=17&grp=18&msg=343&vp=0
George on 20.03.2008 @ 11:54 am.
Επίσης και εδώ ορισμένα επιπλέον στοιχεία για τους Mac. ;-)
Thomas on 20.03.2008 @ 11:54 am.
Κοιτώντας την σελίδα με τα updates για Mac μου φαίνεται ότι έκανες κάποιο λάθος. Έχω την εντύπωση ότι δεν χρειάζεται να κατεβάσεις όλα τα updates, παρά μόνο το κατάλληλο για το σύστημά σου. Το μέγεθός τους είναι πολύ μικρότερο από αυτό που αναφέρεις.
Το σημαντικό για μένα είναι τα security holes τα patchάρονται γρήγορα. Δεν με ενδιαφέρει αν πρέπει να κατεβάσω ένα μικρό ή ένα μεγάλο update. Και η Microsoft έχει ιστορικό για το ότι καθυστερεί να βγάλει patches.
Titanas on 20.03.2008 @ 12:14 pm.
@Theo: I hear you!
@Thomas: Δεν έκανα λάθος και φρόντισα να ξεχωρίσω τα server με τα non server updates. Αυτό που έχει σημασία είναι το Mac OS X.
Συμφωνώ ότι το 3-4% είναι πολύ μικρό για να ασχοληθεί κάποιος και να έχει impact η προσπάθεια για ένα ιο ή malware. Παράδειγμα αποτελεί ο Firefox από τις αρχικές εκδόσεις μέχρι σήμερα, το μερίδιο στην αγορά αυξήθηκε άρα και το exposure και μαζί με αυτό και τα bugs.
Μπορεί το OS X να είναι καλύτερο αλλά δεν μπορεί να είναι σε όλα καλύτερο και δεν μπορεί να αποτελεί την τέλεια λύση για όλα, λύση μάλιστα τόσο τέλεια που η απάντηση κονσέρβα Get a Mac είναι εξοργιστική..!
notiX: Δεν αφήνουμε ποτέ στο δίκτυο μηχάνημα χωρίς patches. Πραγματικά δεν ξέρεις από που θα σου έρθει και είσαι η επόμενη IP στην λίστα του bot που σκανάρει subnets για zero day και όχι μόνο exploits. Εκεί κόλλαγε και το παράδειγμα του OpenBSD.
@James Burland: You blog on Mac.. is there anything more to say? :)
Thomas on 20.03.2008 @ 12:35 pm.
Μμμ, ίσως να κοιτάω εγώ λάθος updates. Για τις 18 και 19 βλέπω (αν πχ. έχω Leopard) τα παρακάτω updates:
Time Machine and AirPort Updates v1.0 – 10 MB
Time Capsule and AirPort Base Station (802.11n) Firmware 7.3.1 – 4 MB
Security Update 2008-002 v1.0 (Leopard) – 50 MB
Safari 3.1 – 39 MB
Σύνολο 103ΜΒ, κι αυτό μόνο αν θες όλα τα παραπάνω. Κανείς δεν σε αναγκάζει να κατεβάσεις, πχ, τη νέα έκδοση του Safari.
Πως υπολόγισες 571ΜΒ;
macfan on 20.03.2008 @ 12:53 pm.
Γιατί σας ενοχλεί αν είναι το OS X καλύτερο από τα Vista;Ρωτήστε χιλίάδες εππαγελματίες που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να δουλεύει ο υπολογιστής τους και όχι να δουλεύουν για εκείνον και προτιμούν OS X.
Titanas on 20.03.2008 @ 12:59 pm.
@Thomas: Για το Safari 3.1 – This update is recommended for all Safari users and features improvements to stability, compatibility, JavaScript performance and security.
Για τα άλλα μιλάω για το Mac OS X σε Intel αλλά και PPC και ξεχωρίζω servers και μη.
KCorax on 20.03.2008 @ 01:23 pm.
@titanas Χαίρομαι που δεν έριξες κρασί και γάλα για το είδωλο του Bill Gates, αλλά αυτό που έκανες είμαι βέβαιος οτι θα το πληρώσεις. Τα fanboys είναι οργανωμένα και αντεπιτίθενται.
@Thomas Αναφέρεται στο offline update. Πόσο κατεβάζεις δλδ για να patchάρεις ένα γενικό (όχι λευκό) σύστημα.
Η μέση ταχύτητα κάλυψης θεμάτων ασφαλείας για τα Vista & XPSP2 είναι ταχύτερη από το χρόνο απόκρισης της Apple. Χειρότερες περιπτώσεις ήταν ένα quicktime page-visit exploit (15 μήνες) και ένα windows cursor overflow page-visit exploit (6 μήνες).
@notix δεν υπάρχει κανένα θέμα remote exploit για windows (xpsp2+) ή osx (10.3+) στις desktop εκδόσεις τους. Αυτά είναι αστεία πράγματα.
Το 14% δεν είναι μερίδιο αγοράς, αλλά μερίδιο στις πωλήσεις λιανικής από καταστήματα. Η Dell δεν συμπεριλαμβάνεται στην έρευνα αφού δεν κάνει λιανική από καταστήματα, και σίγουρα δεν περιέχει πληροφορία για εταιρικά μηχανήματα. Nuff said.
RoD on 20.03.2008 @ 01:48 pm.
Αφήστε ήσυχα τα Windows αγαπητοί φίλοι μου και παίξτε το καινούργιο παιχνίδι που βγήκε για τα Mac…το Tetris.
macfan on 20.03.2008 @ 03:01 pm.
@RoD και εσυ κατέβασε τις αναβαθμίσεις για το Norton Antivirus γιατί οι virus σε κυνηγάνε…
KCorax on 20.03.2008 @ 03:11 pm.
@macfan Εδώ και χρόνια δεν χρησιμοποιώ ενεργό antivirus. Τελευταία έχω καταλήξει στο AVG (δωρεάν) που δέχεται να μην εγκαταστήσει το monitor του και απλώς κοιτάζει τα mail μου.
Θα το πω πιο απλά: έχω χρόνια να πετύχω ιό.
suicico on 20.03.2008 @ 03:57 pm.
Αν και ειμαι mac fan …
Θα πρεπει να λαβουμε υπ οψιν μας οτι η αγαπητη μας apple εχει το προτερημα να γραφει το λειτουργικο της για 5,10, 30 υπολογιστες (μοντελα), απο την αλλη πλευρα η ms γραφει τα windows για καθε πιθανο συνδυασμο που θα κανει ο καθε ενας μας σε hardware αυτο απο μονο του, ανεβαζει κατα πολυ την ms.
Απο την αλλη, το get a mac ισως να ακουγετε εξοργιστικο … αλλα ισως να ειναι λιγακι αληθινο, μιας και οι περισσοτεροι δεν εχουν καποιο προβλημα με το mac τους.
Και στο κατω κατω της γραφης … αυτο πιστευω εγω ..και οποιος το λεει .. δεν νομιζω οτι αυτο απο μονο του μπορει να εξοργισει καποιον … ;)
se-eida on 22.03.2008 @ 02:39 am.
Ο ΙΕ8 τελικά, ΠΕΡΝΑΕΙ , Η ΟΧΙ , το Acid2 test?
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2008/03/05/why-isn-t-ie8-passing-acid2.aspx
on the other hand
http://ajaxian.com/archives/firefox-30-passes-acid-2-css-test
jinger on 22.03.2008 @ 06:58 pm.
Μία λέξη: καθημερινότητα.
Ποιός μπορεί να μου πει πως είναι η καθημερινότητα στη Σουηδία? Ναι, κι εκεί έχουνε αντιστοιχα της ΔΕΗ, ΟΤΕ, νομαρχιών. Ναι, κι εκεί πληρώνουνε για κοινωνική ασφάλεια. Επομένως, και οι δύο χώρες σου επιτρέπουν να ζεις τη ζωή σου. Σωστά??
Μπζζζζζζζζζζ!!!!!!!
(enter: Mac)
macsphere on 22.03.2008 @ 07:32 pm.
Νομίζω ότι σημασία είναι να έχεις ποιότητα στη χρήση του υπολογιστή σου. Όσοι είναι ικανοποιημένοι με τα Windows ας μείνουν εκεί. Εγώ δεν ήμουν και αγόρασα iMac.
Όσον αφορά τα updates, τα Windows έχουν πάνω από ενενήντα μετά το SP2. H Apple έβγαλε καμιά δεκαπενταριά για μια σειρά από προϊόντα και το μέγεθός τους ποικίλει. Πάντως σε Leopard η εγκατάσταση σίγουρα δεν είναι τόσο μεγάλη όσο λες.
Απόλυτη ασφάλεια και εντελώς bug-free λογισμικό δεν υπάρχει. Σίγουρα υπάρχει καλό και κακό λογισμικό και ο καθένας κρίνει με τα δικά του κριτήρια.
‘Οσον αφορά την ύπαρξη malware για Mac OS X, απλά δεν υπάρχει. Ο συνδυασμός του ασφαλούς λειτουργικού και του μικρού, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ποσοστού αγοράς δεν προκαλεί το ενδιαφέρον για τους δημιουργούς malware.
Να σημειώσω ότι, το iPhone είναι το πλέον δημοφιλές κινητό (ιδίως στην Αμερική) και δεν έχει κάποιο πρόβλημα ασφαλείας από malware. Νομίζει κανείς ότι αυτό είναι τυχαίο;
pwt on 23.03.2008 @ 03:36 am.
Λες “Συνολικό μέγεθος updates 571.4ΜΒ. … Όλα αυτά σε μόλις 2 ημέρες…”
Θυμίζω “Previous security updates have been incorporated into this security update.” που σημειώνεται στα security updates. Ουσιαστικά το μέγεθος των updates εμπεριέχει όχι μόνο του διημέρου αλλά όλα τα patches που έχουν βγει. Επίσης το νούμερο 571 είναι πλασματικό καθώς προσθέτεις τόσο τα universal όσο κ τα updates για power pc. Προφανώς για κάθε σύστημα χρειάζεται ένα από τα δύο. Το ίδιο και για τις εκδόσεις leopard. Δεν θα κατεβάσει κανείς κ τη leopard και τη universal(γιατί αφορά το ίδιο sec updt το 2008-002) Γενικά είμαι εναντίον του οπαδίσμου γύρω από τα λειτουργικά αλλά στο παρόν post τα “μαθηματικά” σου είναι λάθος (καλοπροαίρετα το λέω μη με παρεξηγείς).
Ανδρέας on 23.03.2008 @ 04:22 am.
Να’σαι καλά ρε φίλε μου που με έκανες και γέλασα με τη ψυχή μου!
Λοιπόν Κοφόπουλε, εγώ ένα πράγμα ξέρω και λέω τόσα χρόνια που ασχολούμαι με τους Η/Υ: προβλήματα-προβλήματα-προβλήματα και άγιος ο Θεός! Και να πεις ότι είμαι και κανένας πρωτάρης, φαντάσου ότι ψάχνοντας για εναλλακτικές μετά από αλλεπάλληλα προβλήματα στα μηχανήματά μου, τρέχω σε multiboot από LINUX και BSD μέχρι PLAN9 και MENUET και με απλά λόγια, αυτό που κατάλαβα εγώ μετά από τόσα χρόνια είναι ότι κανένα λειτουργικό σύστημα δεν είναι άψογο, αντιθέτως όλα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, το δε ζητούμενο είναι πάντα το ίδιο, να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να μας πονοκεφαλιάζουν.
Κατ’αρχήν να σου διευκρινήσω ότι το θέμα των Η/Υ δεν το έχω σπουδάσει, όπως το σπουδάζουν σήμερα οι νέοι. Όπως καταπιάστηκα αρχικά με το αυτοκίνητο και αργότερα με ψέματα (μισο)έχτισα και το σπίτι, κάπως έτσι τηρουμένων των αναλογιών ασχολήθηκα και με τους υπολογιστές που τότε τους λέγαμε απλά κομπούτερς και οι «γραμματιζούμενοι» δημοσιογράφοι τους αποκαλούσαν λογισμητές! Με άλλα λόγια, ό,τι γνωρίζω το γνωρίζω από τύχη, περιέργεια, μεράκι και πολλά προβλήματα που αντιμετώπιζα χρόνια με τα WIN(DOS) στο pc που αγόρασα τότε και αργότερα κατέληξα να ψάχνω για φτηνές εναλλακτικές λύσεις, ώστε να κάνω τη δουλειά μου.
Ε, για να μην τα πολυλογώ, με τα πολλά άρχισα να καταλαβαίνω κατιτίς παραπάνω γύρω από το θέμα και τελικά μπήκα στον πειρασμό να το ψάξω χαλαρά στον ελεύθερο χρόνο μου, όταν δεν μαστόρευα κάτι άλλο. Κάπως έτσι λοιπόν ανακάλυψα το junkyard του πηγαίου κώδικα και το “FREE, AS FREEDOM OF SPEECH”. Κάποιο φεγγάρι μάλιστα, με έπιασε η όρεξη να γράψω κι εγώ ένα λειτουργικό σύστημα σε assembly με πολύ φιλόδοξες προδιαγραφές, αλλά ευτυχώς μου πέρασε γρήγορα και έτσι γλίτωσε ο κόσμος από ένα ακόμα άχρηστο ‘proof of concept’ hobby OS.
Τα δε Mac(intosh) τα γνώριζα από παλιά, άλλα όπως ξέρεις, αυτοί που τα κατασκεύαζαν ήταν από τότε ολίγον τι ελιτιστές -βλέπε ξιπασμένοι- οπότε αυτά τα μηχανήματα, αν και κατά βάθος όλοι τα κρυφοζηλεύαμε και ξέραμε ότι έχουν κάμποσα συγκριτικά πλεονεκτήματα, συνήθως τα προτιμούσαν οι κομψευόμενοι και οι κονομημένοι. Αλλά έλα που ο καιρός έχει πολλά γυρίσματα και να που τώρα με την Intel έμελλε να γίνουν προσιτά mooltiboot-μηχανήματα και για μας. Και κάπως έτσι, επειδή το προηγούμενο laptop μετά από μια 6ετία τα είχε φάει τα ψωμιά του και μου έβγαζε συνεχώς ζημιές, είπα να πάρω κι εγώ ένα Mac για αλλαγή και να σου που βρίσκομαι σήμερα με Macbook Pro. Απλά πράγματα όμως, χαλαρά, τίποτα το σπουδαίο για να’χουμε να λέμε.
Παρόλα αυτά στη σούμα, για να πω την αλήθεια, κάπου με έχουν κουράσει όλα αυτά τώρα πια… πέρασαν και τα χρόνια, βλέπεις. Τα θεωρώ πλέον μόνο εργαλεία και θέλω απλά να μου κάνουν τη δουλειά χωρίς πολλά ντράβαλα. Χρησιμοποιώ τα πάντα και προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου με ό,τι έχω διαθέσιμο. Όσο για το τι θα κάνω τώρα, μαλλον θα αφήσω το παλιό PC με όσα OS ήδη έχω εγκαταστήσει moultiboot και με βλέπω να εγκαθιστώ (σε bootcamp) στο καινούργιο Macbook Pro τα ιμιντασιόν VISTA Ultimate -για να μη πληρώσω τσαμπατσίδικα λεφτά για ένα γνήσιο αντίτυπο των VISTA- μιας και τα χρειάζομαι και να συνεχίζω για όσο με βγάλουν.
Εν ολίγοις, όλα αυτά εργαλεία δικά μας είναι, καλό είναι να το θυμάστε αυτό -δε χρειάζεται τόσος ζήλος.
CyberEddie on 23.03.2008 @ 09:25 am.
Μια μικρή διευκρίνηση: το παραπάνω σχόλιο γράφτηκε από ανώνυμο χρήστη και από τον ίδιο ή άλλον μεταφέρθηκε εδώ.
Την καλημέρα μου…
Dr on 23.03.2008 @ 06:06 pm.
Εμένα μου εμφάνισε 100MB updates!
Και προτιμώ να λαμβάνω τις ενημερώσεις καθημερινά, να είμαι problem free παρά να περιμένω ένα Service Pack κάθε πόσα χρόνια για να δω άσπρη μέρα!