4 χρόνια μετά, το 40% του Android είναι στον κόσμο του (χώνεψε το)

by Stefanos Kofopoulos • On 17-02-2012 • AT 6:50 pm • 55 ΣΧΟΛΙΑ
Τεχνολογία

4 χρόνια μετά, το 40% του Android είναι στον κόσμο του (χώνεψε το)

Η πρώτη έκδοση του Android για το ευρύ κοινό έγινε διαθέσιμη τον Σεπτέμβριο του 2008 με το Android 1.0 να τρέχει στο HTC Dream ή αλλιώς G1, το πρώτο επίσημα κινητό με λειτουργικό Android. Πέρασαν σχεδόν 4 χρόνια από τότε και το Google μαζί με τους κατασκευαστές κινητών έχουν δημιουργήσει ένα σημαντικό πρόβλημα που τώρα πρέπει να λύσουν: η αγορά του Android είναι τόσο κατακερματισμένη που το Android δυσκολεύεται να εξελιχθεί.

Το Google διαθέτει στατιστικά για την έκδοση Android 1.5 και νεότερη οπότε θα αρκεστούμε σε αυτά τα στοιχεία και θα ξεκινήσουν την αναφορά από τον Απρίλιο του 2009 και μετά, όταν εμφανίστηκε το Android 1.5 Cupcake στην αγορά και θα συνεχίσουμε μέχρι το σήμερα. Τα στοιχεία του Google είναι ενημερωμένα μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2012, άρα παρέχουν μια ξεκάθαρη και πλήρη εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στο Android αυτή την στιγμή.

Android 1.5 – Cupcake – 0.6% (30 Απριλίου 2009)
Android 1.6 – Donut – 1.0% (15 Σεπτεμβρίου 2009)
Android 2.1 – Eclair – 7.6% (12 Ιανουρίου 2010)
Android 2.2 – Froyo – 27.8% (20 Μαϊου 2010)
Android 2.3 και Android 2.3.2 – 0.5% (6 Δεκεμβρίου 2010)
Android 2.3.3 μέχρι Android 2.3.7 – 58.1%
Android 3.0 – Honeycomb 0.1% – (22 Φεβρουαρίου 2011 για tablet μόνο)
Android 3.1 – 1.4% (10 Μαϊου 2011)
Android 3.2 – 1.9% (25 Ιουλίου 2011)
Android 4.0 ως Android 4.0.2 Ice Cream Sandwich – 0.3% (19 Οκτωβρίου 2011)
Android 4.0.3 – 0.7%

Τα συμπεράσματα από τα παραπάνω νούμερα είναι τα εξής:

1. Σχεδόν το 1/3 των συσκευών Android χρησιμοποιούν Android 2.2 Froyo που παρουσιάστηκε ακριβώς δύο χρόνια πριν
2. 3.4% των χρηστών Android είναι μόνο tablet users με το Honeycomb και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα των άλλων χρηστών
3. Είναι συνηθισμένο για το Google να αναβαθμίζει το Android σε τακτά χρονικά διαστήματα με διαφορά μερικών μηνών
4. Το Android 4.0 Ice Cream Sandwich που είχε στόχο να μειώσει το fragmentation και να ενοποιήσει την εμπειρία του Android σε κινητά και tablets τρέχει μόνο στο 1% των συσκευών Android
5. Έχουν περάσει 4 μήνες από την παρουσίαση του Android Ice Cream Sandwich διάστημα λογικό για το Google να ανακοινώσει και σύντομα να διαθέσει μια νέα έκδοση Android, το Android 5.0 Gelly Bean, ακολουθώντας την γνωστή τακτική ως σήμερα

Τα παραπάνω πρακτικά σημαίνουν ότι σχεδόν το 1/3 των χρηστών που τρέχει ακόμα Froyo όχι μόνο δεν έχει ιδέα για τις βελτιώσεις στο UI που έφερε το Android 2.3.x αλλά είναι εγκλωβισμένο στο API της εποχής εκείνης. Αυτό σημαίνει ότι οι developers είναι επίσης εγκλωβισμένοι στην δημιουργία Android apps με περιορισμένες δυνατότητες για το σχεδόν 1/3 των χρηστών και Android apps για όλους τους άλλους.

Σε ό,τι απομένει θα πρέπει να διαγραφούν τα ποσοστά Android πριν από το Froyo, δηλαδή το 9.2% αλλά και το συνολικό ποσοστό του Android Honeycomb που αφορά μόνο tablets, δηλαδή το 3.4%. Αθροιστικά αυτό σημαίνει 12.6% από την πίτα του Android που αν προστεθεί στο 27.8% του Froyo σημαίνει 40.4% απομονωμένων χρηστών εκτός πραγματικότητας εξαιτίας της παλαιότητας των API, της ειδικής μεταχείρισης που απαιτείται από τους developers και της ιδιοτροπίας του Google με το Honeycomb.

4 χρόνια μετά, το 40% του Android είναι στον κόσμο του (χώνεψε το)

Μένει ένα περίπου 60% των χρηστών με Android 2.3.x Gingerbread, λειτουργικό που παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2010 και αναβαθμίστηκε 5 συνολικά φορές για να φτάσει την έκδοση 2.3.7 ειδικά για το Nexus S 4G και την έκδοση 2.3.6 για τις υπόλοιπες συσκευές τον Σεπτέμβριο του 2012.

Ενώ το ποσοστό 60% φαίνεται μεγάλο στην πραγματικότητα δεν είναι γιατί περιέχει ένα ακόμα πρόβλημα. Το Android 2.3.x Gingerbread επίσημα δεν είναι φιλικό και σχεδιασμένο ώστε να εκμεταλλεύεται τα tablets και την νέα γενιά αυτών των συσκευών. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που το Google αρνιόταν πεισματικά από την εποχή του Android 2.2 Froyo να δώσει επίσημα τον τίτλο Android tablet στις προσπάθειες της Samsung με το Samsung Galaxy Tab. Για αυτό άλλωστε σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε το Android 3.0 Honeycomb στο επίσημα πρώτο Android tablet με το Motorola XOOM.

Αυτό σημαίνει ότι μέρος του 60% των χρηστών χρησιμοποιεί προϊόντα που το ίδιο το Google αναγνωρίζει η εμπειρία που προσφέρουν στον χρήστη δεν είναι καν η επιθυμητή. Για τους developers σημαίνει ότι πρέπει να κάνουν τούμπες στον αέρα για να προσφέρουν εφαρμογές που δουλεύουν κάπως σε κινητά και tablets ενώ ξέρουν ότι το Google προτείνει και σχεδίασε ένα νέο Android 3.x μόνο για tablets.

Είναι λογικό για το Google να θέλει να ενοποιήσει την εμπειρία και να μειώσει το fragmentation στην αγορά του Android. Η προσπάθεια ήδη ξεκίνησε με το Android 4 Ice Cream Sandwich. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το Google άλλαξε στάση και από την πλήρη ελευθερία που έδινε στους κατασκευαστές κινητών να δημιουργούν το δικό τους skin πάνω από το Android (Sense UI, Moto Blur, Timescape κλπ) τώρα υποστηρίζει μια ενιαία στρατηγική στον σχεδιασμό Android apps και στο UX:

Ice Cream Sandwich (Android 4.0) marks a major milestone for Android design. We touched nearly every pixel of the system as we expanded the new design approaches introduced in Honeycomb tablets to all types of mobile devices. Starting with the most basic elements, we introduced a new font, Roboto, designed for high-resolution displays. Other big changes include framework-level action bars on phones and support for new phones without physical buttons.

Είναι ενδεικτικό μάλιστα ότι το Google είναι ξεκάθαρο σε αυτό που λέει:

We focused the design work with three overarching goals for our core apps and the system at large. As you design As you design apps to work with Android, consider these goals:

Beauty is more than skin deep. Android apps are sleek and aesthetically pleasing on multiple levels.

When people use your app for the first time, they should intuitively grasp the most important features. The design work doesn’t stop at the first use, though.

Android lets people combine applications into new workflows through multitasking, notifications, and sharing across apps.

4 χρόνια μετά, το 40% του Android είναι στον κόσμο του (χώνεψε το)

Δεν είναι παρά λογικό το Google να θέλει να ρίξει στην αγορά το νέο Android 5.0 Gelly Bean όχι μόνο για να αναβαθμίσει το λειτουργικό αλλά και να πιέσει τους καταναλωτές να αναβαθμιστούν με νέες συσκευές και UI στην νέα φιλοφοσία. Μην σας φανεί περίεργο αν ελάχιστοι κατασκευαστές κινητών ρίξουν στην αγορά νέα μοντέλα smartphones και tablets ειδικά σχεδιασμένα για το Android 5.0 Gelly Bean και το Android 4 ξεχαστεί κάπου. Είναι στο χέρι του Google να σώσει το Android ή να αφήσει το λειτουργικό στα χέρια high end geeks που πληρώνουν αδρά και χαίρονται να κάνουν root.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

55 ΣΧΟΛΙΑ

  1. μην ξεχνάς ότι πολλοί δεν ξέρουν τί μπορούν να κάνουν με τα κινητά τους και δεν κάνουν αναβαθμίσεις γιατί δεν ξέρουν πώς και ότι μπορούν να το κάνουν αυτό.

    επίσης το μεγαλύτερο ποσοστό χρησιμοποιούν την προτελευταία αναβάθμιση. Τώρα για το αν καθυστερούν οι κατασκευαστές κινητών να βγάλουν την αναβάθμιση με το ice cream είναι άλλο θέμα.

    Επίσης να μην κάνεις λογοκρισία στα σχόλια αν θές να είσαι αντικειμενικός στο blog σου.

    • Σωστά, φταίει κάποιος άλλος. Εξήγησε το σε developers και όλους τους άλλους αυτό, πσό χάλια είναι το Android αυτή την στιγμή.

      Δεν κάνω λογοκρισία.

  2. πολυ καλο κ αντικειμενικοτατο αρθρο χωρις ιχνος εχθρικοτητας προς το android “της” google. καθολου υπερ του apple.

    • Αν αντιλαμβάνεσαι τα νούμερα του Google ως εχθρικά προς το Android τότε κάποιο πρόβλημα υπάρχει. Αν έχεις να πεις κάτι πάνω στα στοιχεία ευχαρίστως, δεν βλέπω να σχολιάζεις για τα ποσοστά, την στρατηγική, Android apps, Android developers κλπ.

      Όσο για το άρθρο που χρησιμοποιώ για το Google, έτσι θέλω και γιατί πρόκειται για αριθμό: Eventually, they changed the name to Google, originating from a misspelling of the word “googol”, the number one followed by one hundred zeros,

  3. “98.1% of all Statistics are false, including this one.”
    ~ Statistics on Statistics

    • Σωστά, το Google λέει ψέματα και δεν έχει ιδέα για το Android.

  4. Εγώ είμαι υπέρ του Android άλλα σύμφωνο με τον TITANA. Εγώ έχω και παράδειγμα έμενα. Είχα το HTC Hero και όταν το πρώτο αγόρασα είχε την 1.6 η όποια δεν υποστήριζε send file through Bluetooth. Αναβαθμίστηκε στην 2.1 μετά από 6 με 7 μήνες και μετά τέλος δεν πήγε ποτέ στο 2.2. Τώρα έχω το Google Nexus S και είμαι στην 4.0.3 το θέμα είναι ότι δεν έχουν πάει όλα τα Nexus S στην 4 έκδοση. Έχω 2 τουλάχιστον φίλους που ακόμη είναι στην 2.3.6. Υπάρχει θέμα στο θέμα τον update.

    • Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει γίνει κατανοητό και ξεκάθαρο 1. τι θα κάνουν οι developers για αυτό 2. πια κινητά θα αναβαθμίζονται και πότε και πια θα μένουν εκτός.

      Επίσημα το Google έχει πει ότι θα δίνει update σε όσα κινητά το αντέχουν και είναι περίπου 1 μέχρι 1.5 έτους. Βγαίνουν μετά όμως οι ROMs από XDA και δείχνουν ότι τα επιχειρήματα πχ της HTC περί ταχύτητας και αναβάθμισης δεν ισχύουν και δημιουργείται ένας πανικός στον καταναλωτή και στο Android γενικά.

    • Καλά, έχετε Nexus και δεν βάλατε μία custom rom στα τηλέφωνα σας?

  5. αντιθετως το προβλημα δεν ειναι στα νούμερα αλλα στο πως το σχολιάζεις.

    1.απο την στιγμή που εμπλέκονται πολλοί κατασκευαστές κινητών εννοείται ότι θα μείνει πίσω λόγω πάντα κατασκευαστή το update.

    2.υπολογισε οτι στο ποσοστό πχ android 1.6 ο κατοχος του 100 euro κινητό ειναι υπερ ευχαριστημενος με το τηλ. του και δεν τον ενδιαφερει το update

    3.διαφορα configurations κινητών πχ tegra καθώς και τα exlusives games. ελευθερία επιλογής βαση αποψης και τσεπης.

    στην πλευρα του ios τα πράγματα δεν ειναι όλα ροδινα. με τα τελευταια update να εχουνε τεραστια διαφορα στην επειρεια του χρήστη αφου δημιουργεί τρελα lag. δες 3g με 3gs και με μόνο το 40% των κινητων να έχει παρει το update σε 5 την στιγμή που υπάρχει 1 κινητό/ετος (high tech).

    στρατηγική ? να αυξηθει ο τζιρος ..

    πιστευεις οτι μπορείς να έχεις την ιδια εμπειρεία με ενα κινητο των 100 σε συγκριση με αυτό των 700 ακομη και στο στρατόπεδο της apple? αν ναι συγκρινε μου το 3g με το 4s.

    *** πάντα αναζητώντας εναν επικοδομητικό διάλογο, no hard feelings. Διαβάζω αυτό το blog επειδή μου αρέσει. παρακαλώ να εισαι ουδέτερος και αμερόληπτος. Ευχαριστώ.
    ***

    • συμφωνώ με τον spinaker

      συγκρίνετε ένα mobile os με το iphone στο σύνολο του σαν κινητό με ένα os.

      συγκρίνετε όμως τις πωλήσεις ανα κινητό και όχι ανα mobile os που το android το έχει ξεσκίσει.

      το θέμα είναι ότι σε ότι αφορά το android και την google γενικά είσαι απότομος και αυστηρός και σε ότι αφορά την apple την ανεβάζεις στα ουράνια, αυτό δεν είναι αντικειμενικότητα και επίσης όταν κάποιος σε λέει apple fanboy εσύ απλά δεν δημοσιεύεις τα σχόλια. μήπως γιατί ντρέπεσαι να το παραδεχτής ότι είσαι?

      εγώ λατρεύω το design της apple αλλά για να αγοράσω προϊόν της πρέπει να διορθώσει πολλά πράγματα, δεν την μισώ όμως και δεν λέω τα πράγματα όπως συμφέρουν εμένα, η αντικειμενικότητα και ιδικά όταν γράφεις σε blog τεχνολογίες πρέπει να είναι σωστή όπως και στους εκφωνητές του ποδοσφαίρου που δέν πρέπει να εκφωνούν με βάση την προσωπική τους προτίμηση.

      ο κάθε ένας πρέπει διαβάζοντας ένα άρθρο για ένα προϊών να αποφασίζει μόνος του αν είναι καλό/κακό, με βάση τα προσωπικά του γούστα και μόνο.

      • Δεν συγκρίνω το Android με τίποτα περισσότερο από το Android. Γιατί βλέπεις άλλο OS δεν μπορώ να καταλάβω. Μιλάμε για το Android, την κατάσταση του Android το 2012, τι κάνει το Google για το Android, τι κάνουν οι χρήστες του Android. Αυτό. Δεν τίθεται θέμα κόντρας.

        Μπορείς να λες ό,τι θες αλλά με στοιχεία κει επιχειρήματα. Εγώ λέω ότι είσαι εξωγήινος, αυτό σημαίνει ότι είσαι ή έχω επιχειρήματα για αυτό;

    • @Spinaker

      1. Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να υπάρχει καθυστέρηση για την αναβάθμιση σε 4.0.χ αλλά δεν μπορώ να δεχθώ ότι σχεδόν το 1/3 των χρηστών είναι ακόμα σε Froyo. Αυτό είναι κάτι εντελώς διαφορετικό όπως και το γεγονός ότι το Honeycomb είναι μια κατηγορία από μόνο του,

      2. Αυτό δεν το ξέρουμε αλλά αν υποθέσουμε ότι είναι έτσι τότε σημαίνει ότι οι developers θα πρέπει να γράφουν apps για το Android 1.6 με τα συγκεκριμένα API και άλλα apps για τις άλλες εκδόσεις του Android με νεότερα και περισσότερα API. Πού καταλήγει όμως αυτό για το Android συνολικά;

      3. Η διαφορά στο UI φαίνεται ότι θα καταργηθεί. Για το hardware, αυτό είναι το πλεονέκτημα της πλατφόρμας και ο βασικός λόγος ύπαρξης του Android. Αυτό όμως γιατί να ενδιαφέρει τους χρήστες ή τους developers που βλέπουν Android όχι XYZ εκδόσεις λειτουργικού και hardware.

      Η κουβέντα αυτή δεν γίνεται για το iOS αλλά για την κατάσταση του Android.

      • Άμα αγοράσεις κινητό των 150€ προφανώς και θα μείνει για πάντα στο Froyo όμως. Εκεί υπάρχει η διαφορά. Αν θες να συγκρίνεις 2 λειτουργικά (ας πούμε Android με iOS), θα πρέπει να κοιτάξεις δύο συσκευές που μεταξύ τους συγκρίνονται. Ας πάρουμε για παράδειγμα το πρώτο Nexus με το iPhone 3GS. Υπάρχει πρόβλημα και στις 2; Έχουν και οι δύο την τελευταία ή έστω κάποια αρκετά πρόσφατη έκδοση;

        ΟΚ, εντάξει. Το Nexus δε συγκρίνεται με τίποτα με το 3GS στην τιμή αλλά νομίζω κατάλαβες που το πάω ;)

      • Μα δεν τίθεται θέμα σύγκρισης μοντέλων. Μιλάμε για το Android και μόνο. Όταν το 2.3 έρχεται με ένα σωρό βελτιώσεις που αφορούν ταχύτητα, σταθερότητα και υποστήριξη δεύτερης κάμερας και αισθητήρων που το Froyo δεν έχει τότε αλλάζουν τα πράγματα. Γιατί ο καταναλωτής δεν αγοράζει Android έκδοση αλλά κινητό με Android.

        Αν το Google ξεκαθαρίσει ότι οι αναβαθμίσεις θα γίνονται έτσι, τα μοντέλα που θα γίνονται καλύτερα θα είναι αυτά, οι άλλοι άντε γεια και εσείς developers θα κάνετε αυτό, τότε αλλάζει το πράγμα.

        Η Apple σου λέει ότι μεγάλε sorry δεν έχεις multitasking στην μπακατέλα 3G που έχεις τώρα. Αγόρασε νέο κινητό ή μείνε εκεί που είσαι. Τέλος. Ο developers γράφει κώδικα για το iOS 4 και η Apple λέει ότι αυτό παίζει εδώ αλλά όχι εκεί. Τέλος. Φροντίζει επίσης να κάνει refresh με τέτοιο τρόπο ώστε οι καταναλωτές να έχουν νέα κινητά, όχι μόνο software.

      • ο κατακερματισμός ειναι αναποφεκτος απο την στιγμη που ειναι ελευθερο λογισμικο με τους κατασκευαστές να ριχνουν στην αγορα κινητα με διαφορετικό μεγεθος οθονων, τηλεορασεις, media center boxes κτλ… η ακομα και branching.

        μηπως εχει και το πλεονεκτημα του?

        πχ. στοχευμενη αγορα λογου χαρη amazon kindle fire η google TV.

        τι κανει η google? Android Fragments API

        Ναι μιλαμε για το android και εγώ το συγκρινα με ενα αλλο mobile OS για μια σφαιρικη εικονα. Διαλεξα το ios, τα windows αστα… θα μιλησουμε τα επομενα χρονια που και εκει θα εχουμε fragmentation σε αντιθεση με την apple οπου δεν ειναι τοσο αισθητο επειδη και μονο της ανηκει το market.

        ps. αν με 100 ευρωπουλα θες μετα απο 1.5 χρονο να φορεσεις ics κατατασεσαι αυτοματως στην κατηγορια πειρατης του διαστηματος.

        φιλικα παντα

      • Στην αρχή ήταν καλό αλλά όπως έχω ήδη γράψει το Android δεν δίνει μάχη με τον ανταγωνισμό αλλά πρωτίστως μια μάχη στην ίδια του την αυλή. Δυστυχώς ο κατακερματισμός είναι πλέον μεγάλο πρόβλημα.

        Σε κάθε περίπτωση αυτό που μετράει στο τέλος της ημέρας είναι τι παίρνει ο καταναλωτής και τι έχει να πάρει ο developer. Το Android αυτή την στιγμή προσφέρει μόνο στο Google.

        Όσο για τα 100 ευρώ κινητό με Android, για πες το σε αυτόν που του έχουν υποσχεθεί Android λογισμικό, οθόνη αφής, apps (έτσι γενικά) κλπ. Ναι είναι μια καλύτερη επιλογή από το S40 feature phone αλλά πολύ σύντομα γίνεται μια άχρηστη επιλογή γιατί έχει ελάχιστη RAM, γιατί κολλάει, γιατί οι developers δεν μπορούν να αναπτύξουν τίποτα για αυτό.

        Ναι, κάνει καλό στο Google και στο μερίδιο αγοράς αλλά σκοτώνει το ίδιο το Android.

  6. σταματήστε να κράζετε τον αρθρογράφο … το ποστ δεν λέει κάτι κακό για το android, παραθέτει απλά κάποια στατιστικά που είναι λίγο πολύ γνωστά σε όλους και μόνο αρνητικά δεν τα χαρακτηρίζεις …
    τώρα αν κάποιος βλέπει κάτι αρνητικό από τα στατιστικά αυτά σημαίνει ότι είναι άσχετος

  7. Αναμενόμενος ο κατακερματισμός, όποιοι νόμιζαν πως θα πάρουν ένα απλό android κινητό και αυτό θα έπαιρνε όλες τις αναβαθμίσεις του λειτουργικό εφεξής απατώνται οικτρά.

    Πάντως εγώ σαν έμπειρος χρήστης smartphone δεν έχω κάποιο παράπονο από το android, προς το παρόν.

    • Δεν ξέρω πόσο άσχετος μπορεί να είναι κάποιος όταν βλέπει ότι το 1/3 των χρηστών έχει μείνει στο Froyo και δεν μπορεί να μπορεί πχ να χαρεί τις αλλαγές του Gingerbread που σύμφωνα με το Google για την έκδοση Android 3.0 είναι (τα bold δικά μου)

      Updated user interface design with increased simplicity and speed
      Support for extra-large screen sizes and resolutions (WXGA and higher)
      Native support for SIP VoIP internet telephony
      Faster, more intuitive text input in virtual keyboard, with improved accuracy, better suggested text and voice input mode
      Enhanced copy/paste functionality, allowing users to select a word by press-hold, copy, and paste
      Support for Near Field Communication (NFC), allowing the user to read an NFC tag embedded in a poster, sticker, or advertisement
      New audio effects such as reverb, equalization, headphone virtualization, and bass boost
      New Download Manager, giving users easy access to any file downloaded from the browser, email, or another application
      Support for multiple cameras on the device, including a front-facing camera, if available
      Support for WebM/VP8 video playback, and AAC audio encoding
      Improved power management with a more active role in managing apps that are keeping the device awake for too long
      Enhanced support for native code development
      Switched from YAFFS to ext4 on newer devices
      Audio, graphical, and input enhancements for game developers
      Concurrent garbage collection for increased performance
      Native support for more sensors (such as gyroscopes and barometers)

  8. Έχοντας χρησιμοποιήσει επί μήνες καθημερινά iOS 3-4-5, Android 2.3, Blackberry, έχω να πω πως το Android είναι το μέλλον. Αν δεις διαχρονικά τα stats σε σχέση με τον αριθμό των συσκευών, δεν ισχύει ότι οι συσκευές μένουν πίσω… Κατά βάση, απλά είναι πλέον “παλιές”. Δεν υπάρχει κατακερματισμός, μόνο εμπορικές πολιτικές.

    Btw, Το Android είναι το μέλλον, προς παρόν iOS και ξερό ψωμί…

    • Συμφωνώ ότι είναι το μέλλον το Android αλλά το μέλλον θα είναι ένα πολύ πιο κλειστό και τυποποιημένο Android σε πρότυπα Apple και Windows Phone παρά το Android που βλέπεις σήμερα με διαφορετικά UI και ό,τι θέλει ο κάθε κατασκευαστής.

      Το θέμα είναι σε αυτή την διαδρομή πως αναγκάζεις το παρελθόν να αναβαθμιστεί και πως μετατρέπεις τους developers σε κάτι καλύτερο, πιο αποδοτικό, ομοιόμορφο και όμορφο σε ό,τι αφορά τον τρόπο δημιουργίας και διάθεσης Android apps.

      Όπως λες, προς το παρόν iOS. Συμφωνώ επίσης.

  9. πίστεψε με, αυτος που έχει froyo, ποσώς τον ενδιαφέρει αυτά που έγραψες για τις αναβαθμίσεις…
    αυτός δεν ξέρει τι version λειτουργικό έχει….δεν ξέρει καν πως το λένε το λειτουργικό που έχει το κινητό του….
    είναι κινητά μέχρι 150e και κάνουν μια χαρά την δουλειά τους με android 2.2

    • Ενδιαφέρει όμως τον developer που θέλει να ασχοληθεί με το Android και βλέπει ότι γίνεται ένας χαμός. Αν τα apps πάνε καλά πάει καλά και όλο το οικοσύστημα (πωλήσεις μουσική, hardware κλπ κλπ).

      Ο developer όμως μένει με δεμένα τα χέρια μαζί με όλες τι άλλες αγκυλώσεις του Android Market.

      • o developer θα βρει τρόπο να κάνει την δουλειά του…οι σοβαρές εταιρείες με τις σοβαρές εφαρμογές θα φτιάξουν εφαρμογές για όλους…
        εμένα με ενδιαφέρει ο καταναλωτής
        εγώ σαν καταναλωτής είμαι απόλυτα ευχαριστημένος εδώ και 3 χρόνια με android ξεκινώντας από το htc magic με 1.5.

      • Τα apps και ο developers είναι που θα τραβήξουν τον κόσμο. Είναι το Angry Birds, το iSteam, το Cut the rope κλπ που θα σε κάνουν να επιλέξεις μια πλατφόρμα αντί της άλλης. Δυστυχώς το Android αυτή την στιγμή αφήνει εκτός 40% των χρηστών, με ότι άλλα προβλήματα έχει το Android Market.

        Αν αυτό το κοινό δεν καλυφθεί και αν ο κόσμος αυτός δεν αναβαθμιστεί μέσα στο 2012 το Google θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα.

      • Titana, πραγματικά με ενδιαφέρει αυτό που λες

        “τα apps και ο developers είναι που θα τραβήξουν τον κόσμο. Είναι το Angry Birds, το iSteam, το Cut the rope κλπ που θα σε κάνουν να επιλέξεις μια πλατφόρμα αντί της άλλης”

        Εχεις κάποια στοιχεία γι’αυτό?

  10. ο τίτλος απο μόνος του είναι καθαρά αρνητικός “4 χρόνια μετά, το 40% του Android είναι στον κόσμο του (χώνεψε το)”

    αυτο το 40% του android υπάρχει γιατί απλά κάποιος έχει παλιά συσκευή και γουστάρει να την χρησιμοποιεί ακόμα με αυτό το firmware και με ότι ελαττώματα μπορεί να έχει, αυτό δεν σημαίνει ότι το android δεν προχωρά, δεν εξελίσσετε και δεν το προτιμά ο κόσμος, απλά οι συσκευές είναι πάρα πολλές και ο κόσμος δεν μπορεί ή δεν θέλει να τις αναβαθμίσει.

    Το κακό δεν το βλέπω πουθενά. Αντιθέτως μας δείχνει ότι υπάρχει κόσμος που χρησιμοποιεί παλιές συσκευές και σε τέτοιους καιρούς αυτό σημαίνει ότι και με ένα φθηνό κινητό μπορείς να έχεις αρκετά πράγματα που έχει ένα πανάκριβο iphone και όχι μόνο.

  11. Το άρθρο σου το γράφεις ως developer του Android..εννοώ έχεις γράψει κώδικα για Android ή όσον αφορά το marketing που θα πρέπει να ακολουθήσει ένας developer του Androidq

    • Το άρθρο είναι γραμμένο από την σκοπιά του ανήσυχου χρήστης και ανθρώπου που ήδη πουλάει apps στο App Store θέλει να κάνει το ίδιο και στο Android Market αλλά βλέπει ότι με την κατάσταση σήμερα στο Android το development δεν είναι scalable, δεν έχει κέρδη, δεν είναι εύκολο για developer που τώρα ξεκινάει.

      • μα έχει προβλέψει από άποψη κώδικα οι εφαρμογές σου να ξέρεις που αναφέρονται σε ποιο sdk δηλαδή…ποια χαρακτηριστικά να ενεργοποιούνται εφόσον υπάρχει και υποστηριζεται απο το sdk. Μην ξεχνάς ότι το Android δουλεύει παρα πολύ με δωρεάν εφαρμογές και φυσικά oi developers είχαν περισσότερα έσοδα από τις διαφημίσεις απ’ ότι εννοείται οι developers της apple.

      • Όχι, το Google βγάζει λεφτά και οι developers ως σύνολο από τις διαφημίσεις του Google στο Android. Ο “μέσος” developer δεν βγάζει τίποτα στο Android Market, αν μπορεί να βγάλει λεφτά δηλαδή γιατί το Android Market έχει ακόμα περιορισμούς στο ποιος μπορεί να πουλήσει apps

      • Αυτό όμως δεν θα ισχύει για πολύ ακόμη. Και λυπάμαι που το λέω γιατί αυτό είναι το ισχυρότερο χαρτί του ios.

        Android may finally surpass iOS for developers in 2012.
        http://venturebeat.com/2012/01/23/android-ios-devs/

        Could developers find Android to be more important than iOS in 2012?
        http://mobilesyrup.com/2012/02/01/could-developers-find-android-to-be-more-important-than-ios-in-2012/

        The sprawling Android platform is fragmented, but now that nearly 90% of users are running Android 2.2 or higher, there are plenty of shared APIs and functionality between the OS versions to create great apps. Ovum recently said “Android looks set to replace Apple’s iOS in terms of importance to developers within the next 12 months. However, despite a clear vie for ultimate supremacy between these two platforms, almost all developers support both.”

      • Το τρέχουν οι χρήστες το είδες στα νούμερα που δίνω παραπάνω, άρα αυτό που αναφέρει το άρθρο δεν είναι ακριβώς αλήθεια.

        Όταν το Android καταφέρει να επιστρέψει περίπου 3+ δισεκατομμύρια τους developers ως κέρδη τότε θα δεχθώ ότι έχει σοβαρευτεί και επιτρέπει σε χώρες όπως η Ελλάδα να ανεβάζουν επί πληρωμή apps στο Android Market. Μέχρι τότε έχουμε καιρό ακόμα.

  12. Το όλο θέμα με τις αναβαθμίσεις αρχίζει και μου την δίνει στα νεύρα. Galaxy S user.

  13. Οκ άμα μιλάς από την πλευρά του ανησυχου χρήστη θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι το android είναι η χαρά του

    • Το Android είναι η χαρά του hacker, modder, DIY τύπου, αυτού που δεν τον νοιάζει να κάνει reset το κινητό 2 φορές μέσα στο Σαββατοκύριακο κλπ.

      • Συμφωνώ, ότι το android είναι η χαρά του “hacker”, αλλά θεωρώ ότι συγκρίνουμε σχετικά διαφορετικά πράγματα, η Google επέλεξε να χαρίζει το λειτουργικό με συνέπεια να έχουμε δεκάδες ή εκατοντάδες συσκευές διαφορετικής δυναμικότητας, από την άλλη η Apple ελέγχει πλήρως το software & το hardware με προφανή υπέρ και κατά και τέλος η MS είναι 60-40 προς τη μεριά της Apple.

      • Βασικά στόχος του Android ήταν να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό που να τρέχει σε πολλές πλατφόρμες .. διάβασε αυτό το άρθρο και θα καταλάβεις τι θέλω να πω.

        “In a short discussion, Miner told me the grand vision for Android: it would be a solid foundation for mobile phones, based on Linux, that would work with many types of hardware, and it would be fully customizable. It would provide a “basic user interface,” he said, that “could be changed by the carriers and manufacturers to fit their goals.” The hardest part of building advanced mobile phones, he reasoned, was writing the lower-level software that the operating system uses to communicate with the hardware, including the radio baseband and audio/video controllers, so Android’s goal was to solve those tough engineering problems really well. The carriers and the manufacturers would then be freed up to focus on differentiating the experience at a higher level, at the user interface and experience level.”

  14. Ολοι ετοιμοι για καυγα πραγματικα και το εκπληκτικο ειναι που ο τιτανας τρεχει να απαντησει σε 6-7 που δεν ακουνε τπτ και εχουν κανει το android vs ios γαυρος βαζελος…Ο ανθρωπος δεν συγκρινει με το ios απλα λεει οτι δεν γινεται να μενουν ακομα στο 2.2 χρηστες οταν κυκλοφορουν νεες βελτιωμενες εκδοσεις.περα απο developers και λοιπα εν γενει κανει ζημια στην εικονα του λειτουργικου οταν βλεπεις το κινητο σου να κανει βασικα πραγματα εναντι των αλλων.

  15. Συμφωνώ, απλώς ξεχνάμε ότι στην εξίσωση υπάρχουν και οι κατασκευαστές τηλεφώνων οι οποίοι θέλουν να πουλάνε hardware, ποιος θα αγόραζε το S2 αν το S έπαιρνε το ICS;

  16. Πολλές φορές διαφωνώ με τον Στέφανο και τις περισσότερες φορές απλά προτιμώ να μη γράφω. Σε αυτό το άρθρο απλά έχω να πω ότι του την έχετε «πέσει» όλοι χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει λόγος.

    Και για να πω την άποψη μου έτσι απλά για την ιστορία. Γνώμη μου είναι ότι οι χρήστες android στην πλειοψηφία τους είναι άνθρωποι χωρίς τεχνικές γνώσεις που απλά πήραν ένα φτηνό gadget. Ειδικά για τα κινητά νομίζω ότι περισσότεροι απλά ενδιαφέρονται να έχουν μία συσκευή touch και τους αφήνουν αδιάφορους οι επιμέρους δυνατότητες της. Ειδικότερα στην Αμερική που τυχαίνει να έχω επαφή, οι περισσότεροι δεν έχουν ιδέα για το τι τρέχει το κινητό τους. Το μόνο που ξέρουν είναι αν το λένε iphone ή όχι.

  17. Και στο δικό μου κινητό περιμένω ακόμα αναβάθμιση (htc desire). Μία λένε ότι δεν θα το πάνε στην 2.3, μία λένε ότι θα το πάνε αλλά όχι πλήρης αναβάθμιση…

    • φιλε εχεις το καλυτερο κινητο….παιρνει τα παντα, ψαχτο xda desire

  18. Για αλλη μια φορα στεναχωριεμαι που βλεπω αλλο ενα αρθρο χωρις αντικειμενικοτητα που προσπαθει να δημιουργησει ντορο χωρις λογο!
    Αφου το Android ειναι τοσο τραγικο για πες και λιγα νουμερα του iOS.Ειναι τυχαιο που δεν υπαρχουν πουθενα?
    ‘Η πιστευεις οτι ολοι οσοι εχουν iphone(2-3G-3GS-4-4S) βρισκονται στην τελευταια εκδοση(5,0,1)??
    Ας το παρουμε αλλιως,ολοι εχουν τα τελευταια Windows ή την τελευταια εκδοση του Internet Browser τους?
    Πρεπει να καταλαβετε οτι οι περισσοτεροι δεν ξερουν καν πως γινονται οι αναβαθμισεις ή δεν τους νοιάζει να εχουν την τελευταια εκδοση!!!Εξαλου ειναι λογικο να μην εχουν ολοι την ιδια εκδοση γιατι υπαρχουν πανω απο 15 εταιριες και πανω απο 500 διαφορετικες συσκευες με Android. Εννοειται υπαρχει το marketing και δεν θα τις αναβαθμιζουν ολες,για να αγοραζει ο κοσμος τις καινουργιες, οπως συμβαινει και με ολα τα λειτουργικα!!!

    ΩΣ ANDROID DEVELOPER τωρα θελω να σε καθησυχασω οτι δεν ειναι ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΡΑΓΙΚΟ πλεον. Ενταξει υπηρχε το fragmentation κτλ και ειναι δυσκολο για τους developers αλλα οσο αφορα εμας τους developers αυτη την στιγμη, τα πραγματα ειναι μια χαρα.Το θεμα και τα προβληματα ηταν στις εκδοσεις 2.1 και μικροτερες.
    Απο την στιγμη που σχεδον εξαλείφτηκαν αυτες δεν εχουμε κανενα προβλημα σε θεματα προγραμματισμου.Απο εκδοση 2.2 και πανω ειναι πολυ καλυτερα τα πραγματα οποτε δεν τιθεται κανενα θεμα το οποιο προσπαθεις να δημιουργησεις.
    Το οτι δεν υπαρχουν πολλα κινητα-tablets με την 4.0 αυτο ειναι λογικο καθως μονο ενα κινητο κυκλοφορησε και κανενα tablet και δεν πηραν αναβαθμισεις ακομη τα υπολοιπα.Περιμενε λιγους μηνες και τοτε το συζηταμε παλι.
    Δεν διαφωνω οτι θα ηταν καλυτερα να υπηρχε μονο μια εκδοση,η 4.0 για παραδειγμα,ή να μην ειχε η η καθε ετερεια το δικο της UI το οποιο καθυστερει τις αναβαθμισεις ΑΛΛΑ για μενα και για τους περισσοτερους android developers πιστευω η λεξη fragmentation θα σταματησει υπαρχει οταν εξαλειφθούν ή φτασουν το 1-2% οι εκδοσεις >=2.1.
    Οποτε κατα την αποψη μου δεν τιθεται κανενα θεμα και το αρθρο(ποσο μαλλον ο τιτλος) ειναι λαθος και δεν ειναι καθολου αντικειμενικο στην στιγμη που δεν εβγαλες παρομοιο για αλλο λειτουργικο ή δεν το βλεπεις απο τα ματια ενος developer για να εχεις ολοκληρωμενη αποψη.

    Διαβαζω το blog σου χρονια και το ξερεις, αλλα δεν θα σταματησω να υποστηριζω την αποψη μου και να σου λεω οταν αυτο που κανεις ,πιστευω πως δεν ειναι σωστο!!!

    Φιλικα

    • Δεν είπα ότι οι πωλήσεις του Android είναι τραγικές. Τα νούμερα που παραθέτω είναι τα επίσημα στατιστικά που δίνει το Google. Αν αμφισβητείς το Google τότε πάσο. Η Apple δεν μοιράζεται νούμερα, αυτά που ξέρω είναι από τα στατιστικά του Analytiks σε 60 χώρες με χιλιάδες χρήστες και μπορώ να σου πω ότι όλοι έχουν iOS 4 και πάνω.

      Η κατάσταση με το Android όμως είναι διαφορετική. Την εποχή του Android 4 κυκλορούν κινητά και πωλούνται με εκδόσεις πολύ πίσω. Το Android 2.2 έφερε το JIT compiler και βελτίωσε σημαντικά τα πράγματα αλλά το 2.3 έδωσε επιπλέον ταχύτητα και βελτιώσεις και έτσι συνεχίστηκε το πράγμα. όταν το 1/3 των χρηστών είναι στο Android 2.2 και δεν έχουν κανένα από τα καλά των νεότερων εκδόσεων και όταν το ίδιο το Google λέει πλέον, παιδιά κοιτάξτε, έτσι θα φτιάχνετε apps και όχι όπως το κάνατε μέχρι τώρα.. τότε κάτι αλλάζει στο Android που ξέρουμε ως σήμερα γιατί αυτό το Android έχει τραγικά προβλήματα.

      • Ουτε εγω μιλησα για πωλησεις:).
        Ξερω τα νουμερα καθως τα ελεγχω(μαζι με τις οθονες-resolutions-dpi) και εγω μεσα απο την σελιδα για τους developers του Android καθε μηνα ή καθε φορα που θα δημιουργησω-τροποποιησω μια εφαρμογη για να πραξω αναλογως.Δεν αμφισβητω την Google.

        iOS 4+ ,το αντιστοιχο δηλαδη του Froyo του Android(2.2),αν το παρουμε κατα ημερομηνια κυκλοφοριας(Μαιο-Ιουνιο 2010).
        Αρα με λιγα λογια το iOS ειναι οσο πισω ειναι και το Android,χωνεψε το;)
        Αυτο που θελω να καταλαβεις,ειναι οτι πλεον δεν υπαρχει το θεμα του fragmentation που υπηρχε πιο παλια,εχει σχεδον εξαλειφθει.
        Ακομη οτι αυτο δεν συμβαινει μονο στα Android αλλα σε ολα τα λειτουργικα,απλα αυτοι δεν εχουν τα @@ να δημοσιευουν τα στατιστικα τους καθε μηνα αλλα παρουσιαζουν ΜΟΝΟ αυτα που θελουν αυτοι να δειξουν!!!!
        Θα συμφωνησω μαζι σου οτι επιβαλλεται οσα κινητα κυκλοφορουν απο τωρα και στο εξης πρεπει να εχουν την 4,0 πανω αλλα δυστυχως δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα δικα μας καθως τα περισσοτερα απο αυτα εχουν φτιαχτει μηνες πριν και δεν ειναι τοσο ευκολο να “μετατρεψεις” μια ROM απο την 2,3 εκδοση στην 4,0,σχεδον ακατορθωτο καθως πρεπει να τα αλλαξεις ολα απο την αρχη!!!Γιαυτο και χρειαζονται λιγο καιρο για να βγαλουν την αναβαθμιση!!
        Μην ξεχναμε οτι δεν ειναι Apple η οποια φτιαχνει kernel,drivers,os για ενα τυπο κινητου ΜΟΝΟ!!

        Οποτε ειναι λογικο να μην υπαρχουν τοσα κινητα αυτη την στιγμη με αυτη την εκδοση.Στην στιγμη ομως που οι μεγαλυτερες εταιρειες εχουν συμφωνησει να υποστηριζουν τα κινητα τους για τουλαχιστον 18 μηνες δεν τιθεται θεμα πλεον.
        Για τον developer δεν εχει τοσο μεγαλη διαφορα η 2.2 με την 2.3, οσο εχει η 2.2,2.3 με την 4.χ ή 3.2 με την 4.x γιαυτο σου λεω οτι δεν μπορεις να πεις για θεματα fragmentation ή το android ειναι στον κοσμο του για την εκδοση 2.2 τουλαχιστον!!!

      • Δεν νομίζω ότι το iOS 4.χ είναι το ίδιο με Android 2.2, θα έλεγα καμία σχέση σε αυτά που προσφέρει το ένα και το άλλο.

        Ποιος φτιάχνει kernel,drivers κλπ είναι αδιάφορο. Για αυτό πληρώνεις ένα κινητό 300-400-600 ευρώ γιατί περιμένεις να κάνει δουλειά η εταιρεία από πίσω με ό,τι major release βγει στο λειτουργικό. Το iOS και τα Windows Phone το έχουν καταφέρει, το Android ακόμα παλεύει για το αυτονόητο.

        Δηλαδή όλα τα APIs που παρουσιάζονται δεν χρησιμοποιούνται; Η ταχύτητα και οι βελτιώσεις για τους χρήστες δεν είναι χρήσιμες;

  19. Τιτανα με ολο το σεβασμο που σου εχω,δεν θελω να απαντησω για το πιο λειτουργικο προσφερει τι, αλλα νομιζω ειναι ευρεως γνωστο πιο εχει τις περισσοτερες δυνατοτητες!!!Αυτο αλλωστε φαινεται και απο τους αριθμους-ποσοστα που κατεχει το καθε λειτουργικο στην αγορα.Ας ειμαστε λιγο ρεαλιστες…….

    Δεν πιστευω οτι υπαρχει τοση διαφορα στην ταχυτητα απο την 2,2 στην 2,3.Εγω παντως και αρκετοι γνωστοι μου δεν παρατηρησαμε κατι τετοιο!!!Απο την 2,1 στην 2,2 ποσο μαλλον στην 2,3 ΝΑΙ υπαρχει αλλα οχι τοσο απο την 2.2 σε 2.3.

    Προφανως δεν χρησιμοποιουν ολοι οι developers τα καινουργια API,εξαρταται απο το ειδος της εφαρμογης που εχεις.
    Για να σου δωσω να καταλαβεις,αφου εφερες την κουβεντα στα ΑPIs σχετικα με τις παλαιοτερες εκδοσεις.
    H ουσιαστικη προσθηκη απο την 2,2 στην 2.3 ηταν το NFC και κατι μικρο αλλαγες σε bluetooth,Speech recognition…
    Ποσα προγραμματα και ποσοι developers το χρησιμοποιουν αυτο το χαρακτηριστικο, που ειναι τοσο τραγικο που δεν πηραν την αναβαθμιση?
    Ποιος ο λογος βασικα καποιος που εχει την 2.2 να παρει την 2,3 αφου η συσκευη του δεν υποστηριζει καν NFC????
    Για να πιασει 100 ποντους περισσοτερους,στην καλυτερη, στα Benchmarks????
    Αν θες να δεις τις διαφορες(API) μεταξυ των εκδοσεων 2.1 σε 2.2,απο 2.2 σε 2.3 και απο 3.2-4.0 και τοτε θα καταλαβεις τι σου λεω πιο πανω και οτι το προβλημα ειναι οι εκδοσεις απο 2.1 και κατω και οχι η 2.2 και πανω!!!!

  20. Θα μιλήσω εντελώς αντικειμενικά σαν Android developer απο το 2007:

    Χαλαρώστε.

    • Χεχ:P
      Kωνσταντινε δεν τσακωθηκαμε,συζητηση κανουμε:)
      Πες και εσυ την γνωμη σου σαν Αndroid developer απο το 2007;)

  21. Πιστεύω πως ένας κοινός user αγοράζει το iphone για τα apps του. Αφού δίνει τόσα χρήματα για το iphone δεν του είναι πρόβλημα να αγοράσει και κάποια apps. Έτσι κερδίζουν χρήματα και οι developers. Αντίθετα, android κινητό αγοράζουν όσοι θέλουν να κάνουν απλά τη δουλειά τους, τα βασικά δλδ. Πιο δύσκολα κάποιος με android θα πληρώσει για κάποιο application. Ταπεινή άποψη.

    • Android για να κάνει απλά την δουλειά του, δεν νομίζω. Το android είναι εξ ορισμού το κατάλληλο για πράγματα πέρα από “απλά την δουλειά του” όπως πχ παραμετροποίηση σε κάθε επίπεδο, ελεύθερη επιλογή για το ποια εφαρμογή θα χρησιμοποιείς για κάθε λειτουργία (απο app για sms μέχρι το πληκτρολόγιο) κτλ κτλ. Μην πω για root και custom rom/kernel καταστάσεις.

      • Τον χρήστη δεν ενδιαφέρει αν μπορεί αν τρέξει Android από κινητό μέχρι τοστιέρα, αυτό είναι κάτι που νοιάζει τον hacker και τον DIY τύπο που αριθμητικά είναι σημαντικά λιγότεροι από όλους τους άλλους.

  22. Να κάνω μία διευκρίνιση για το πώς είθισται να παίρνει άρθρο η/το Google στα ελληνικά;
    “το Google” = η μηχανή αναζήτησης Google
    “η Google” = η εταιρία Google
    Έτσι τουλάχιστον διαχωρίζεται στη βιβλιογραφία

Top

Show Buttons
Hide Buttons