Alfa Romeo Giulietta Diesel: Ένας άλλος, υπέροχος, κόσμος

by dkalo • On 17-10-2013 • AT 8:40 pm • 11 ΣΧΟΛΙΑ
Αυτοκίνητα

Alfa Romeo Giulietta Diesel: Ένας άλλος, υπέροχος, κόσμος

Εδώ και μερικούς μήνες έχει επιτραπεί η αγορά αυτοκινήτων diesel στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί η εμπειρία μου με την Alfa Romeo Giulietta JTD.

Μέχρι πριν από μερικές μέρες, δεν είχα την τύχη να οδηγήσω κάποιο diesel αυτοκίνητο. Αυτό άλλαξε όταν βρέθηκε στα χέρια μου η Alfa Romeo Giulietta JTD. Το ταξίδι μου με την κατάλευκη Ιταλίδα ξεκίνησε από την Αθήνα, έκανα μία στάση στα Γιάννενα και επέστρεψα πίσω στην πρωτεύουσα. Κάτι παραπάνω από 1000 χιλιόμετρα σε 30 ώρες.

Alfa Romeo Giulietta Diese και Blue&Me για συνδεση με iPhone

Πριν ξεκινήσω το ταξίδι μου, συνέδεσα το iPhone μου με το Blue&Me. Πρώτη ευχάριστη έκπληξη: εκτός από το ότι είχα τη δυνατότητα να απαντάω σε κλήσεις από τα χειριστήρια που βρίσκονται επάνω στο τιμόνι της Giulietta, μπορούσα να χρησιμοποιήσω το iPhone και ως media player και να το χειρίζομαι από το τιμόνι. Το χαμόγελο μου μεγάλωσε ακόμα περισσότερο όταν κατάλαβα ότι μπορώ να χειρίζομαι μέσω του Blue&Me και το Spotify app στο iPhone. Ένα ακόμα τεράστιο πλεονέκτημα του Blue&Me είναι ότι μεταφέρει κατευθείαν στα ηχεία του αυτοκινήτου τις οδηγίες κατεύθυνσης όπως έρχονται από το Google Maps.

Πληρώνοντας στα διόδια της Αττικής Οδού, ήξερα ότι το ταξίδι των 450 χιλιομέτρων ξεκινούσε και ήμουν πολύ περίεργος για το πρώτο μου powered by diesel ταξίδι. Ο τρόπος οδήγησης ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου είναι διαφορετικός συγκριτικά με ένα βενζίνης. Δεν χρειάζεται να ανεβάζεις τις στροφές του κινητήρα για να αποκτήσεις την απαραίτητη δύναμη για να προσπεράσεις ή να επιταχύνεις. Ο JTD κινητήρας των 105 ίππων και των 32.5 κιλών ροπής έχει κόφτη στις 5.000rpm αλλά η ροπή του είναι διαθέσιμη από τις 1750rpm.

Alfa Romeo Giulietta Diesel: Ένας άλλος, υπέροχος, κόσμος

Την δύναμη του κινητήρα τη νιώθεις κυρίως μεταξύ 2000 – 3500rpm καθώς ακόμα και με 5η σχέση στο κιβώτιο, η ροπή σε κολλάει στο κάθισμα και η Alfa Romeo Giulietta ανεβάζει εύκολα ταχύτητα. Η 6η ταχύτητα βοηθάει όταν θες να ρίξεις (ακόμα περισσότερο) την κατανάλωση σου αλλά δεν είναι ό,τι καλύτερο για προσπεράσεις. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, θα ήθελα λίγο πιο δυνατό τον κινητήρα, ιδανικά 20-30 άλογα παραπάνω.

DNA: το συστημα της Alfa Romeo που επεμβαινει σε αναρτηση, χαρτογραφηση κινητηρα, τιμονι και αποκριση γκαζιου

Η ανάρτηση της Alfa Romeo Giulietta Diesel μου άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Παρόλο που το αυτοκίνητο δεν κοπανούσε, μετέφερε αρκετές πληροφορίες στον οδηγό χωρίς να γίνεται κουραστική παρόλο που σχεδόν καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού είχα επιλεγμένο το “D” από το DNA. Για όσους δεν γνωρίζουν, το DNA είναι το σύστημα της Alfa Romeo που επεμβαίνει στην ανάρτηση, στη χαρτογράφηση του κινητήρα, στο τιμόνι και στην απόκριση του γκαζιού. Το “D” αντιστοιχεί στο “Dynamic”, το “N” στο “Normal” και το “A” στο “All Weather”. Όταν είχα οδηγήσει την πρώτη γενιά της Alfa Romeo MiTo, δεν είχα μείνει εντυπωσιασμένος από το DNA αλλά η βελτίωση στη Giulietta Diesel είναι εμφανής. Ακόμα και στο N, το τιμόνι δεν ήταν υπερβολικά ελαφρύ καθιστώντας το την καλύτερη επιλογή για την κίνηση εντός πόλης.

Alfa Romeo Giulietta Diesel: Ένας άλλος, υπέροχος, κόσμος

Με τη ρύθμιση στο D, η Alfa Romeo έμπαινε στις στροφές χωρίς το αμάξωμα να παίρνει σημαντικές κλίσεις. Ακόμα και με βρεγμένο οδόστρωμα, η συμπεριφορά της Giulietta Diesel ήταν υποδειγματική καθώς μετέφερε όλη τη δύναμη στο δρόμο ενώ ακόμα και σε δυνατά φρεναρίσματα, το αυτοκίνητο δεν τρόμαζε τον οδηγό του. Φρενάροντας κάποιες φορές στο βρεγμένο δρόμο, περίμενα να κάνω κάποια μικροδιόρθωση με το τιμόνι αλλά αυτό δεν χρειάστηκε στην Ιταλίδα. Τα φρένα ήταν δυνατά και αποτελεσματικά. Μάλιστα, παραδίδοντας την Alfa Romeo και μπαίνοντας στο Mini Cooper S Cabrio R52, συνειδητοποίησα ότι τα φρένα της Ιταλίδας είναι πολύ καλύτερα από του Mini, παρόλο που που η συγκεκριμένη Giulietta Diesel δεν είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων.

Η χαμηλη καταναλωση ειναι ακομα ενα χαρακτηριστικο της Giulietta JTD Diesel

Αρκετά όμως με όλα αυτά, η ουσία των diesel αυτοκινήτων είναι η κατανάλωση τους. Μετά από 1100 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 1000 σε εθνική και επαρχιακή οδό, η μέση κατανάλωση ήταν 6.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με ταχύτητα κίνησης από 120 έως 160 χιλιόμετρα την ώρα. Σίγουρα η κατανάλωση θα μπορούσε να είχε μειωθεί αν δεν χρησιμοποιούσα το Cruise Control και αν εγώ ήξερα καλύτερα το αυτοκίνητο και τον κινητήρα του. Ή αν πήγαινα λίγο πιο αργά. Μάλιστα, κατά την επιστροφή από τα Γιάννενα, η Giulietta Diesel ήταν φορτωμένη με 3 άτομα και τις αποσκευές 3 ατόμων χωρίς να υπάρξει κάποια αισθητή μείωση στην απόδοση της ή αύξηση στην κατανάλωση της. Στα λίγα χιλιόμετρα που έκανα εντός πόλης, η κατανάλωση μειωνόταν συνεχώς καθώς σπάνια χρειαζόταν να ανεβάσω πάνω από 2500rpm. Ακόμα, το σύστημα Start&Stop έκανε πολύ καλά τη δουλειά του καθώς σε κάθε σταμάτημα μου, έσβηνε τον κινητήρα της Giulietta χωρίς να προκαλεί όμως κάποιο πρόβλημα στην επανεκκίνηση μου.

Παρόλο που είμαι 25 ετών και πάντα μου άρεσαν τα αυτοκίνητα με εντυπωσιακές επιδόσεις και κινητήρες που ουρλιάζουν καταναλώνοντας δεκάδες λίτρα βενζίνης, οφείλω να ομολογήσω ότι η Alfa Romeo Giulietta JTD είναι μία απόλυτα ορθολογική επιλογή ακόμα και για έναν οικογενειάρχη. Η μειωμένη κατανάλωση, οι άπλετοι χώροι, οι ικανοποιητικές επιδόσεις, εκπληκτική εμφάνιση και η συμφέρουσα τιμή των 23.500€ συνθέτουν μία από τις κορυφαίες επιλογές σε αυτή την κατηγορία.

Alfa Romeo Giulietta Diesel: Ένας άλλος, υπέροχος, κόσμος

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καλη κ χρυση η Giuletta (και πανεμορφη !!) αλλα κακα τα ψεμματα Στεφανε: η ζωή αρχίζει μετά τα 200 (άλογα) !!!!

    • Η ζωή αρχίζει μετά τα 200 άλογα και συμφωνώ μαζί σου. Αλλά εκεί ανεβαίνει και η κατανάλωση και τα έξοδα συντήρησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

      Αν η κατανάλωση δεν είναι θέμα, τότε υπάρχει πάντα η λύση της Alfa Romeo QV. ;)

  2. Ουπς λαθος, τωρα ειδα οτι το αρθρο δεν το εγραψε ο Στεφανος.

  3. AUDI A3 KAI ΠΑΝΤΑ Α3,ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΑΠΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΑ!!

    • Παντως το S3 Stronic (2009 model) που εχω εδώ και 3,5 χρόνια ΔΕΝ το αλλαζω με τιποτα (μακαρι να μπορουσα, οποτε παλι το νεο S3 θα επαιρνα !!!)

      • Δεν τίθεται σύγκριση μεταξύ της Giulietta της δοκιμής με το S3. Η τιμή του Audi είναι σχεδόν διπλάσια ενώ δεν απευθύνονται στο ίδιο κοινό σε καμία περίπτωση.

  4. Ρε παιδιά.. ηρεμήστε.. μιλάμε για μία μεσαίου κυβισμού Alfa πετρελαιοκίνητη και πάτε να την συγκρίνετε με S3? Ήμαρτον δλδ… :)

    Μια χαρά αυτοκίνητο είναι το αυτοκίνητο του άρθρου… για έναν μέσο άνθρωπο με οικογένεια (ή και χωρίς)

    • Εχεις απολυτο δικιο (καο ο DKALO επισης), απλα απαντησα παιρνοντας αφορμη απο το σχολιο του John

    • ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΜΕΣΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΙΛΑΣ?ΥΠΕΡΤΙΜΗΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΙΟΥΛΙΕΤΑ ΣΧΕΔΟΝ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ Α3.ΤΟ ΕΝΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟ 19.470 ΤΟ ΑΛΛΟ 20.360!

      • Σιγά μην πάρω το Α3 που το πεντάπορτο είναι σαν Station Wagon. Το βλέπω στο δρόμο και γελάω κάθε φορά. Μα τι σκεφτόντουσαν οι Γερμανοί …

  5. μακριά από group vag… καταρχήν δεν συγκρίνονται… (για όσους ξέρουν τι σημαίνει Alfa Romeo) και μην ξεχνάμε ότι μέχρι πριν λίγο καιρό ή audi ήθελε να αγοράσει την Alfa Romeo αλλά τελικά πήρε……..

Top

Show Buttons
Hide Buttons