Κράνος: 5 συμβουλές χρήσης που ποτέ δεν ακούσατε

by Stefanos Kofopoulos • On 08-11-2006 • AT 10:28 pm • 18 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

arai rx7 helmet

Μεγάλωσα σε μια εποχή που το κράνος ήταν απαραίτητο κακό και ο μόνος τρόπος για να γλιτώσει κάποιος την κλήση από την αστυνομία ή από “σίγουρο” θάνατο κάθε φορά που οι μεγαλύτεροι ανέφεραν περιστατικά με ατυχήματα μηχανών.

Αργότερα ο Άρης Σταθάκης μέσα από την εκπομπή του ΑΝΤ1 “Από την θέση του οδηγού” παρέα με τον Δημήτρη Διατσίδη, άρχισαν μια προσπάθεια ενημέρωσης για τα κράνη. Λεπτομέρειες για τα διάφορα υλικά, αναφορά στην ημερομηνία λήξης και φυσικά συμβουλές για την ασφάλεια που προσφέρει η χρήση κράνους .

Δυστυχώς ποτέ δεν άκουσα, γιατί ποτέ δεν κανείς δεν ανέφερε, τις παρακάτω 5 σημαντικές για την χρήση κράνους εντός και εκτός πόλης.

Προστασία από αέρα

Το κράνος προστατεύει από τον αέρα ακόμα και όταν ο αναβάτης οδηγεί ένα 100άρι σκούτερ και κινείται με 80Km/h. Ο κρύος και ζεστός αέρας σε συνδυασμό με την ταχύτητα, μειώνουν την υγρασία του ματιού με αποτέλεσμα φαινόμενα ξηρότητας και μειωμένη ορατότητα. Παράλληλα με τα μάτια, το δέρμα ταλαιπωρείται εξίσου ειδικά την περίοδο του χειμώνα με αποτέλεσμα τα γνωστά σκασμένα χείλη.

Προστασία από θόρυβο

Η προστασία από τον αέρα βοηθά σημαντικά και στην μείωση του θορύβου. Ο αναβάτης γλιτώνει τον θόρυβο που δημιουργείται από την τριβή του αέρα με τα αυτιά του ή του μπουφάν του με αποτέλεσμα την καλύτερη αίσθηση του χώρου μέσω της ακοής αφού οι ήχοι από το περιβάλλον είναι περισσότερο ευδιάκριτοι.

Προστασία από νερό

Η προστασία από την βροχή είναι αναμφισβήτητα σημαντική αλλά δεν είναι η μόνο περίπτωση που ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας μπορεί να δεχτεί νερό στο πρόσωπο του. Συχνά οι δρόμοι είναι γεμάτοι από νερά της μπουγάδας του γείτονα ή της βροχής που μόλις σταμάτησε. Τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, φορτηγά ή ακόμα και άλλα δίκυκλα οδηγούν αμέριμνα αλλά το σπρέϊ που δημιουργούν στο πίσω μέρος τους πέφτει κυριολεκτικά στα μούτρα αυτού που ακολουθεί με ένα ιδιαίτερα εκνευριστικό και βρώμικο τρόπο.

Προστασία από σκόνη και χώμα

Η σκόνη μπορεί να μην δημιουργεί σπρέϊ κάνει όμως κάτι χειρότερο. Αιωρείται για αρκετή ώρα και είναι περισσότερο επικίνδυνη όταν μπει στο μάτι με το γνωστό δύσφορο αίσθημα που περιγράφεται ως “άμμος στο μάτι”. Αν και συμβαίνει σπάνια, πρέπει να σας διαβεβαιώσω ότι η σκόνη και το χώμα δεν έχουν καθόλου ωραία γεύση.

Προστασία από πέτρες και έντομα

Η φύση και οι νόμοι της φυσικής δεν κάνουν παζάρια και στην περίπτωση της ορμής τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Οποιαδήποτε μικρή πέτρα, μελλισούλα ή ζαλισμένη μύγα έρθει σε επαφή με το πρόσωπο ακόμα και με μικρή ταχύτητα της τάξης των 80Km/h θα πονέσει πολύ, πάρα πολύ! Μπορεί το μέγεθος (μάζα) της πέτρας ή του εντόμου να είναι μικρό η ταχύτητα του αναβάτη είναι υπολογίσημα μεγάλη και ο πόνος αν και στιγμιαίος τις περισσότερες φορές αρκεί να δώσει μια γερή σουβλιά που κυριολεκτικά αποπροσανατολίζει από την οδήγηση της μοτοσυκλέτας. Όπως η σκόνη και το χώμα έτσι και τα μυγάκια που κυκλοφορούν το καλοκαίρι δεν έχουν καθόλου ωραία γεύση.

Ναι το κράνος σώζει ζωές και είναι απαραίτητο βοήθημα για κάθε αναβάτη αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μέσο προστασίας σε περίπτωση ατυχήματος. Ας μην ξεχνάμε ότι ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για να περπατά και όχι για καβαλάει δίκυκλα και να τρώει κυβικά αέρα, νερού, σκόνης κλπ στα μούτρα.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

18 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παρ’όλα αυτά θεωρείται είδος πολυτελείας και φορολογείται!

  2. Δεν το ήξερα αυτό. Ποιά είναι η φορογολία στα είδη πολυτελείας;

  3. ΦΠΑ 19% είναι στο κράνος, και δεν είναι λίγα… Υπήρχε προεκλογική δέσμευση για μείωση στο 8% (τώρα 9%), αλλά τίποτα…

  4. Το γνωρίζω. Είναι κάπως παλιά νέα αλλά σίγουρα έχει ενδαφέρον. Δεν ξέρω κατα πόσο επηρεάζεται η ασφάλεια του κράνους με την αυξημένη πολυπλοκότητα κατασκευής.

  5. Δώστε πίστες μηχανές και κράνη στο λαό.Οσοι οδηγούνε μηχανάκια γνωρίζουν τα παραπάνω αλλά και την “ύπουλη” ιχμορίτιδα που παραμονεύει.

  6. Κρανος παντα κρανος ακομη και για διαδρομες 200μ.

  7. Κρανος παντα κρανος ακομη και για διαδρομες 200μ. Το κακο τυχαινει απο εκει που δεν το περιμενεις. Προσφατα ημουν με το piaggio και κατι ιπταμενο (μαλλον σκαθαρι) καρφωθηκε στο υψος των ματιων μου στην ζελατινε. Με 80 πηγαινα και αυτο ηταν αρκετο να αποπροσανατολιστω…

  8. @32bitos: Ακριβώς όπως το περιγράφεις. Είναι άσχημο πράγμα η ταχύτητα και όλα τα ιπτάμενα αντικείμενα.

  9. Δεν θα είσαστε στα καλά σας μου φαίνεται!!!! Δηλαδή η σημαντική και αναγκαία προστασία του κεφαλιού δεν είναι αρκετός λόγος για να το φοράς. Αλλά τα σκουπιδάκια στα μάτια ή η άμμος στο στόμα…. ε βέβαια αυτό είναι σημαντικός λόγος για να το φορέσεις!!!!!!

  10. @Stelios: Προφανώς δεν διάβασες προσεχτικά το άρθρο ή απλά δεν κατάλαβες αυτό που ήθελα να πω.

  11. @Titanas: Η απάντησή σου είναι μάλλον ειρωνική και συνεπώς απαράδεκτη. Αλλιώς θα έμπενες στον κόπο να μου εξηγήσεις τι εννοούσες που εγώ ο ταπινός δεν κατάλαβα. Προφανός όμως ούτε εσύ “διάβασες προσεκτηκά την απάντησή μου ή δεν κατάλαβες αυτό πο ήθελα να πω”. Πρώτον: εγώ απευθυνόμουν σε όλους και όχι σε εσένα προσωπικά. Δεύτερον: εγώ απλά εξέφρασα μια γνώμη που με λίγα λόγια λέει ότι συχνά ασχολούμστε με τα λιγότερο σημαντικά και ξεχνάμε την ουσία. Τρίτον: Αν δεν ανέχεσαι αρνητικά σχόλεια καλύτερα να μην γράφεις καθόλου. (Αν και το σχόλειό μου κακώς το αντιλήφτηκες ώς αρνητικό αλλά τέλος πάντον)

  12. @Stelios: Η απάντηση μου δεν είναι τίποτα το ειρωνικό. Απορώ τι ήταν αυτό που σε ενόχλησε.

    Το post ξεκινάει ως εξής: “Μεγάλωσα σε μια εποχή που το κράνος ήταν απαραίτητο κακό και ο μόνος τρόπος για να γλιτώσει κάποιος την κλήση από την αστυνομία ή από “σίγουρο” θάνατο κάθε φορά που οι μεγαλύτεροι ανέφεραν περιστατικά με ατυχήματα μηχανών.”

    Αυτό σημαίνει ότι όλοι ζητούσαν από τους αναβάτες να χρησιμοποιούν το κράνος για να σωθούν σε περίπτωση πτώσης ΧΩΡΙΣ να αναφέρουν ποτέ ότι το κράνος σώζει ζωές ακόμα και όταν ο αναβάτης ΔΕΝ πέσει. Οι περιπτώσεις αυτές είναι όσες ανέφερα παραπάνω.. κατά την γνώμη μου τουλάχιστον.

  13. καλησπέρα.
    Διαβαστε γιατι ο νεος κοκ περι κρανους ειναι λαθος και γραμμενος στα μετρα τους. Το κρανος το χρησιμοποιούν μονο για να κοβουν κλήσεις και οχι επειδη νοιαζονται

    http://giatidenforaskranos.wordpress.com/2007/06/11/%ce%9a%ce%a1%ce%91%ce%9d%ce%9f%ce%a3/

  14. φιλαρακο αυτα που μας ειπες για καποιον που ισχυριζεται πως οδηγει μοτοσυκλετα ειναι στανταρ…το κρανος και οχι μονο ειναι οπως η βενζινη για την μοτοσυκλετα,αν δεν εχει,δεν βολταρει..ξεκολλα..

  15. Καλησπέρα και από εμένα!
    Δυστυχώς αρκούν 2,7 Km για να μείνεις παράλυτος, με τόσα κουτούλησε τη μπασκέτα, κάποτε ένα μεγάλος μπασκετμπολίστας που όλοι ξέρουμε!
    Για αυτό όλοι………
    ΝΑ ΦΟΡΑΜΕ ΚΡΑΝΗ

  16. panta me kranos kai kalo kranos !!!!
    to kefali mas exei axia min to xarizoume!!!

  17. mia erotisi paidia..
    apo krani ta marushin einai kala?giati exoun fovera sxedia, alla den ksero apo piotita..

Top

Show Buttons
Hide Buttons