Οικονομία στην βενζίνη σε 4 βήματα

by Stefanos Kofopoulos • On 26-09-2008 • AT 5:25 pm • 5 ΣΧΟΛΙΑ
Newsroom

saving gas

Μπορεί η απεργία των τελωνειακών να έληξε αλλά η οικονομία στην κατανάλωση βενζίνης είναι σημαντική για την τσέπη και το περιβάλλον. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να περιορίσουμε την κατανάλωση καυσίμου και να μειώσουμε την εκπομπή ρύπων και την διαρροή ευρώ.

  • Διαβάστε το βιβλίο του κατασκευαστή ή δείτε την πόρτα του οδηγού για τις σωστές τιμές πίεσης των ελαστικών. Η διαφορά στην κατανάλωση είναι σημαντική όταν δεν υπάρχει η σωστή ποσότητα αέρα στα ελαστικά. Πριν κάνετε έλεγχο της πίεσης τα ελαστικά πρέπει να είναι κρύα
  • Αφαιρέστε ότι προκαλεί αεροδυναμικές αντιστάσεις, όπως η σχάρα των καλοκαιρινών διακοπών. Κρατήστε τα παράθυρα κλειστά όταν ταξιδεύετε με μεγάλη ταχύτητα. Η ροή αέρα δημιουργεί σημαντική αντίσταση
  • Ξεφορτώστε οτιδήποτε άχρηστο έμεινε στο αμάξι από τις καλοκαιρινές διακοπές ή σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε τους επόμενους 3 μήνες. Επιπλέον βάρος σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση στα δεδάκες ή εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης κάθε εβδομάδα
  • Αποφύγετε το ξερόγκαζο, την υπερβολικά επιθετική οδήγηση με υψηλές στροφές και 2α και τον υπερβολικό χρόνο αναμονής για ζέσταμα της μηχανής

Οι συγκεκριμένες συμβουλές δεν αποτελούν πανάκεια αλλά απαιτούν ελάχιστο χρόνο και καθόλου χρήμα. Εννοείται πως η καλή λειτουργία του κινητήρα, οι ρυθμίσεις και άλλοι μηχανικοί παράγοντες επηρεάζουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.

CareerNet.gr: Βρείτε τώρα τη δουλειά που σας ταιριάζει!

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυτο που δεν γνωριζα και εμαθα μεσω τηλεορασης απο γνωστο οδηγο αγωνων (νομιζω ητανε ο Ιαβέρης) ειναι το οτι οταν βαζουμε μπρος το αμαξι το πρωι, ΔΕΝ πρεπει να περιμενουμε να ζεσταθει το αμαξι! Το οτι το αμαξι ειναι σε στασιμοτητα για να ζεσταθει απλα δεν ειναι και οτι το καλυτερο, ιδιως οταν το αφηνουμε για πολυ ωρα. Αυτο που προτεινει αυτος ειναι να βαζουμε μπρος το αμαξι και να φευγουμε σχεδον αμεσως απλα να ΜΗΝ ανεβαζουμε πολλες στροφες, κατι πολυ φυσιολογικο μιας και ο κινητηρας ειναι κρυος και θα τον καταπονισουμε.

    Επισης ενα ακομα tip Τιτανα ειναι το να κλεινουμε την μηχανη αν θα κανουμε σταση μεγαλυτερη του 1 λεπτου για οικονομια.

  2. kavaliotis, αυτό για το ζέσταμα της μηχανής είναι κάτι που έλεγε ο Σταθάκης εκατομμύρια χρόνια πριν, νομίζω πριν ακόμα βγουν τα καταλυτικά. Για την στάση δεν είμαι απόλυτα σίγουρος αν και το κάνω σε φανάρια που ξέρω ότι διαρκούν τουλάχιστον 3 λεπτά. Με το μηχανάκι ομολογώ είναι πιο εύκολο.

  3. Λιγάκι… εκτός θέματος αλλά προσθέτει ιδέα για το πώς να μειώσουμε τις εκπομπές των ρύπων:
    Υπάρχουν πολλές διαδρομές που μπορούμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο και να πάρουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Συμφέρει και το περιβάλλον και την τσέπη μας και προλαβαίνουμε να διαβάσουμε 2-3 βιβλία μέσα στο χρόνο!

  4. Εγώ νομίζω οτι τα κατάφερα. Στο Ibiza μου με 45 λίτρα ρεζερβουάρ και οικονομική οδήγηση κατάφερα να το κάνω να μου δείξει ο υπολογιστής αυτονομία 650Κm. ( http://img90.imageshack.us/my.php?image=006ni3.jpg ). Μεχρι στιγμής εχω κάνει 320km και ο υπολογιστής λέει οτι έχω ακόμα 330 (αρα λειτουργεί κάπως σωστά)

  5. Μερικά ακόμη:

    1. Καλά φουσκωμένα ελαστικά.
    2. Ελαχιστοποίηση της επιτάχυνσης. Φρενάρισμα με τον κινητήρα (χωρίς γκάζι, μικρή χρήση φρένου) πριν από φανάρια/στοπ. Μικρή επιτάχυνση όταν ξεκινάμε.
    3. Τα περισσότερα νεα αυτοκίνητα (2000-) όταν υπάρχουν στροφές στον κινητήρα αλλά το γκάζι είναι ‘κλειστό’ (0% throttle) κλείνουν την αντλία καυσίμου. Αυτό μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για εξοικονόμηση καυσίμου — π.χ. σε έναν έστω και λίγο κατηφορικό (2-3%) δρόμο και κάποια κίνηση μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί με ελάχιστο γκάζι και πάνω από 30% λιγότερο καύσιμο. Αρκεί να αφήσετε το πόδι σας από το γκάζι. Εαν τη μισή διαδρομή δε πατάτε καθόλου γκάζι, θα έχετε έξοικονομήσει περίπου 35% σε καύσιμα. Σημ.: το ‘νεκρό’ εν κινήσει είναι πιο ενεργοβόρο/κοστοβόρο αλλά επίσης και πιο επικίνδυνο.

    Και φυσικά: ελαχιστοποίηση της χρήσης του Ι.Χ. για αποστάσεις μικρότερες των 3 χιλιομέτρων: ποδήλατο, μετρό και — προφανώς — περπάτημα.

Top

Show Buttons
Hide Buttons